כשמתמודדים עם עומס, לחץ או ריבוי משימות, התשישות היא בלתי נמנעת. זה טבע האדם. השאלה היא איך אנחנו מתמודדים עם זה? חשוב להקדיש זמן לעצמך כדי לטעון מצברים. אם לא תעשה זאת, אתה עלול למצוא את עצמך בסביבה לא בריאה שתקשה על ההתמודדות בעבודה. תכנון מראש יכול לעזור לך לא רק להישאר בעניינים, אלא גם לשמור על אורח חיים בריא מחוץ למשרד.

דאג לבריאותך הפיזית והנפשית על ידי יצירת תוכנית המותאמת עבורך, הכוללת מטרות מוחשיות. אולי כדאי לשקול לקחת קצת חופש במהלך סופי השבוע או ימי חופש במהלך השבוע, אם אפשר, כדי שתוכל לישון מספיק, לצאת לטיולים או לעשות דברים אחרים שעוזרים להקל על הלחץ ולשמור על היצירתיות שלך. במאמר זה נדבר באופן כללי על מה תורם או גורע מהאנרגיה שלכם לאורך היום וגם נסתכל על כמה מזונות ומשקאות בריאים שיכולים לתת לכם בוסט לאנרגיה.

בואו נדבר על איך להעלות את רמת האנרגיה שלך. ישנן פעילויות וטכניקות רבות שניתן להשתמש בהן כדי להעלות את רמת האנרגיה בגוף. הנושא הראשון שצריך לדבר עליו בהקשר זה הוא:

כמות ואיכות השינה

מה קורה כשלא ישנים מספיק

הפרעות שינה הן בעיה נפוצה בקרב אנשים מכל קבוצות הגיל. אנשים עם דום נשימה בשינה, תסמונת רגל חסרת מנוחה וסוגים רבים אחרים של הפרעות שינה מתעוררים בתחושה שהם לא ישנו כלל. לעתים קרובות הם מרגישים עייפים במהלך היום ומתקשים להתרכז בעבודה או בכל דבר אחר. שינה מספקת חשובה לבריאות ולרווחה הכללית שלך.

לאורך זמן, חוסר שינה הוא מצב מסוכן שעלול להוביל לעייפות כרונית, השמנת יתר ולחץ דם גבוה. נדודי שינה יכולים להיגרם מגורמים רבים, כולל מתח, חרדה, דיכאון, תרופות או מצב רפואי בסיסי. למרות שכל מקרה שונה, ישנם כמה טיפולים נפוצים עבור נדודי שינה. שינה יותר במהלך היום יכולה לעזור לך לישון בצורה רגועה יותר בלילה. פעילות גופנית היא עוד דרך מצוינת לישון טוב יותר מכיוון שהיא משחררת אנדורפינים שיכולים להפחית מתח ולשפר את מצבי הרוח.

מה קורה כשישנים יותר מדי

אומרים שהגוף צריך 8 שעות שינה בלילה לביצועים מיטביים. אבל, האם אתה יכול לדמיין מה קורה כאשר אתה ישן יותר מדי? בתור התחלה, הפרודוקטיביות שלך תהיה ברמה הנמוכה ביותר האפשרית. אתה עלול להרגיש מנומנם במהלך היום, מה שיקשה על הריכוז שלך בעבודה. נוסף על כך, אם אתה לא ישן מספיק בכל לילה, זה עלול להוביל לבעיות בריאותיות כמו סוכרת או לחץ דם גבוה.

ספורטאים זקוקים ליותר אנרגיה

עם הדרישות הגוברת של אימונים בעצימות גבוהה, ספורטאים זקוקים ליותר אנרגיה כדי לשמור על ביצועים מיטביים. חשוב לספורטאים להבין את החשיבות של תזונה נכונה והרגלי אכילה על מנת לבנות בסיס חזק לגופם. מאמר זה מצוין לספורטאים שתוהים אילו הרגלים עליהם לאמץ בכדי לתדלק את גופם ולשפר את רמת האנרגיה כדי שיוכלו ותפקד בצורה מיטבית.

לספורטאים מאוד אכפת מרמות האנרגיה שלהם. הם לא רוצים להגיע למצב שאין להם אנרגיה כי הם התאמנו קשה מדי ולא טיפלו בעצמם. על מנת לעמוד בקצב האימונים שלהם, הם צריכים להיות מוזנים ולקבל את הכמות הנכונה של שינה.

בנוסף, ספורטאים זקוקים גם להרבה פחמימות על מנת לשמור על ביצועיהם בזמן שחייה, רכיבה על אופניים או ריצה במשך שעות ללא הפרעה. דגנים הם מקור מצוין לפחמימות וניתן לאכול אותם בכל שעה במהלך היום – לפני או אחרי אימון. ספורטאים עושים הרבה כדי לשמור על רמות האנרגיה שלהם; שזה כולל תזונה בריאה ולעיתים גם נטילת תוספי מזון ממריצים כגון קפאין, ועוד.

מזונות לשיפור רמות האנרגיה

אולי אתם תוהים, מדוע הסעיף הזה נקרא "מזונות לשיפור רמות האנרגיה"? ובכן, עם כמות המתח המוגברת בחיינו, קשה יותר לשמור על אורח חיים בריא. אחת מהשיטות הבריאות הללו היא אכילת מזונות שיכולים לספק לך את החומרים המזינים הדרושים כדי לשמור על רמות האנרגיה שלך.

אז מה הם המאכלים האלה? בואו נסתכל על הרשימה הבאה:

  • אגוזים עשירים בחלבון ומכילים ויטמין E שיכול לעזור לשפר את מצב הרוח ולהפחית את הסיכון למחלות לב
  • פלפלים אדומים עשירים בויטמין C המספק נוגדי חמצון המקדמים בריאות לב וכלי דם
  • פירות יער מלאים בסיבים שיכולים לסייע בהורדת לחץ דם ורמות כולסטרול
  • זרעי דלעת עמוסים במגנזיום שעוזר לקדם הרפיית שרירים

ישנם מזונות רבים שיכולים לעזור לשפר את רמות האנרגיה. ניתן לצרוך מזונות אלו כחטיפים או כמנה עיקרית.

כמה מהמזונות הטובים ביותר לאנרגיה מגיעים ממקורות צמחיים כמו אבוקדו, תרד וזרעי צ'יה. מקורות מן החי כמו ביצים וסלמון בר מכילים גם רמות גבוהות של חלבון המסייעות להגברת רמות האנרגיה. מקורות נוספים לחלבון שיכולים לסייע ברמות אנרגיה מוגברות כוללים מוצרי סויה וטופו, בשרים כמו עוף ובשר, ואגוזים כמו שקדים ואגוזי מלך.

משקאות לשיפור רמות האנרגיה

לא תמיד קל לשמור על מיקוד וריכוז. במיוחד כשאנחנו עובדים על משימות שדורשות הרבה תשומת לב וריכוז. חשוב שיהיה משקה שיעזור לנו בכך, כדי שנוכל לבצע משימות בקלות וללא בעיות.

בתור אנשים שעובדים שעות רבות, אנחנו יודעים כמה חשוב להימנע מנפילה באנרגיה בזמן העבודה, ובמיוחד אם אתם עובדים עם לקוחות שתלויים בכם וצריכים שתספקו להם שירות מהיר. הנה כמה משקאות שיעזרו לכם להישאר ערניים ופרודוקטיביים.

1) קפה – צורך בוקר עבור אנשים רבים, נודע כמספק מגוון יתרונות. מחקרים הראו שהקפאין בקפה יכול לעזור לאנשים להישאר ערים לתקופות ארוכות יותר מכיוון שהוא מגרה את מערכת העצבים המרכזית. החיסרון הוא שאם שותים יותר מדי קפה, עלולה להיות עלייה במחשבות חרדה וקשיי שינה שעלולים להוביל לנדודי שינה.

2) תה –  תה לא ייתן לך אנרגיה כמו קפה אבל יש לו יתרונות נוספים כמו צריכת פחות קפאין או חוסר קפאין בכלל ונוגדי חמצון שמפחיתים מתח ומחזקים את המערכת החיסונית שלך. לאטה תה ירוק היא בחירה מצוינת אם אתה צריך משהו שיעזור לך להישאר ערני וממוקד במהלך היום. הוא מכיל קפאין כמו גם L-theanine שגם ישמור את המיקוד שלך במשימה שלפניך, וגם ישאיר אותך רגוע ורגוע כל הזמן. אפשרות מצוינת נוספת תהיה מאצ'ה תה לאטה, שיכול לעזור לך להפחית עייפות, להגביר את הפרודוקטיביות, לשפר את זכירת הזיכרון ואפילו לשפר את טווח הקשב במהלך תקופות ארוכות של לחץ.

3) מים – שתיית מספיק מים בכל יום יכולה לסייע במניעת עייפות. התייבשות מובילה לחוסר אנרגיה שעלול להוביל לעייפות.

4) אינדיגו (משקה אנרגיה) – תעשיית משקאות האנרגיה בישראל נמצאת במגמת עלייה, במיוחד בשנים האחרונות, עם עניין מוגבר בשיפור איכות החיים. הצרכנים עוברים למשקאות אנרגיה בריאים יותר כגון אינדיגו, המספקים רמת אנרגיה גבוהה לפרקי זמן ארוכים – במקרה של האינדיגו מדובר על בוסט של אנרגיה שנמשך עד 6 שעות.

האינדיגו מופק ממספר צמחים ומספק מספר יתרונות בריאותיים על פני משקאות אנרגיה רגילים. המשקה מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה שעשויים לסייע בהגנה מפני נזקי רדיקלים חופשיים, נוגדי החמצון גם עוזרים להפחית דלקת ולהקל על ספיגת החלבון בגוף. ספורטאים ובעלי דיאטות שונות ימצאו שהשימוש באינדיגו הוא בחירה מצוינת. אחד הדברים הקשים ביותר לעשות הוא הקפדה על דיאטה. לאינדיגו נוסחה חדשה הכוללת מזונות-על. הם נותנים לך יותר מאשר חיזוק רגעי של אנרגיה, אלא מספקים תמיכה בפעילות אינטנסיבית לאורך היום באופן טבעי והרמוני, בדיוק כמו שהגוף צריך.